Zapytanie ofertowe - Przeprowadzenie i sporządzenie diagnozy potrzeb i potencjału społeczności lokalnej Gminy Myślenice w zakresie usług społecznych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
9 grudnia 2020

PS-4221-2/20

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Nazwa projektu: „Przeprowadzenie i sporządzenie diagnozy potrzeb i potencjału społeczności lokalnej Gminy Myślenice w zakresie usług społecznych

 

Finansowanie: Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na realizację projektu nr. POWR.02.08.00-00-0057/20  pt. „Centrum Usług Społecznych w Gminie Myślenice”

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Myślenice

Postępowanie prowadzi Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Myślenicach

 adres 32 - 400 Myślenice, ul. Słowackiego 82

strona internetowa postępowania:

https://bip.malopolska.pl/mopswmyslenicach,m,81509,zamowienia-publiczne.html

Ogłoszenie zamieszczono też  na stronie internetowej MGOPS Myślenice https://opsmyslenice.pl/ oraz stronie Gminy Myślenice https://www.myslenice.pl/samorzad/urzad/zamowienia-publiczne

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 

  1. 1.       Opis ogólny

 

a)      Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:

Przeprowadzenie i sporządzenie diagnozy potrzeb i potencjału społeczności lokalnej Gminy Myślenice w zakresie usług społecznych

 

b)      Rodzaj zamówienia:

Kod CPV:  79314000-8 Analiza możliwości wykonawczych

Cel Zamówienia

Celem zamówienia jest wyłonienie usługodawcy zamówienia  który wykona diagnozę potrzeb i potencjału społeczności lokalnej Gminy Myślenice w zakresie usług społecznych na terenie Gminy Myślenice

Zamawiający jest podmiotem zobowiązanym do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Niniejsze postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności,  której obowiązek stosowania wynika z zapisów „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z uwagi na to, że wartość szacunkowa zamówienia jest niższa niż równowartość kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy prawo zamówień publicznych.

  1. 2.       Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Termin realizacji zadania - od  grudzień 2020 do 30 marca 2021

2. Uczestnicy zadania: mieszkańcy Miasta i Gminy Myślenice
3. Cel badania - głównym celem badania jest diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej Gminy Myślenice w zakresie usług społecznych a w szczególności zidentyfikowanie istniejącego w środowisku lokalnym zapotrzebowania na usługi społeczne i określenie kierunków rozwoju Gminy.


4. Problemy badawcze:

  • Jaki jest obecny stan świadczonych usług w Gminie?
  • Jakie są potrzeby społeczne mieszkańców (ilościowe i jakościowe)?
  • Jaki jest potencjał społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych?
  • Jakie rozwiązania należy wprowadzić?

5. Próba badawcza i narzędzia badawcze

  • obszar badany – respondenci:
    • 10% liczby mieszkańców z uwzględnieniem różnych grup społecznych, wiekowych zawodowych, i ze względu na płeć (liczba mieszkańców to 43 765 osób),
    • przedstawiciele instytucji gminnych, organizacje pozarządowe oraz instytucje powiatowe (OIK, Policja, Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, ŚDS) i podmioty lecznicze np.– Centrum Psychoterapii NZOZ, Caritas.

 

  • badania ankietowe:
    • kwestionariusz ankiety skierowany do osób dorosłych składający się z nie więcej niż 30 pytań, w tym maksymalnie 5 pytań otwartych, plus metryczka,
    • kwestionariusz ankiety skierowany do dzieci i młodzieży składający się z nie więcej niż 30 pytań, w tym maksymalnie 5 pytań otwartych, plus metryczka,
    • dopuszcza się możliwość przeprowadzenia badania w formie papierowej, elektronicznej, telefonicznej.
  •  konsultacje społeczne zostaną zrealizowane w oparciu o m.in rozmowy z mieszkańcami (sondy uliczne z potencjalnymi odbiorcami usług), kwestionariusze ankiet, wywiady (także w wersji on-line), wywiady jakościowe z liderami społeczności lokalnej, grupy fokusowe.

6. Główne zadania i czynności oferenta

  • pozyskanie danych z instytucji,
  • przygotowanie narzędzi badawczych:
    • sporządzenie kwestionariusza ankiety skierowanej do dzieci i młodzieży,
    • sporządzenie kwestionariusza ankiety skierowanej do osób dorosłych,
  • zebranie i analiza danych:
    • sporządzenie raportu końcowego z przeprowadzonych badań,
    • rzetelna i poprawna analiza zebranych danych ilościowych (z badań ankietowych) i jakościowych,
    • opracowanie wprowadzenia do tematyki usług społecznych w Gminie Myślenice,
    • rekomendacje,
    • zestawienie i porównanie wyników badania z danymi ogólnopolskimi,
    • sporządzenie i przekazanie raportu końcowego z badań.
  • produkty końcowe:
    • zebrane dane: tabele, wykresy (przekazane w wersji elektronicznej edytowalnej w programie Excel lub Word pakietu Microsoft Office na zewnętrznym nośniku danych),
    • raport końcowy w wersji papierowej (kolor, 3 egzemplarze zbindowane/klejone) i elektronicznej (edytowalnej w programie Word pakietu Microsoft Office i PDF – 1 egzemplarz na zewnętrznym nośniku danych),
    • przekazanie praw autorskich do kwestionariuszy ankiety oraz wyników badań.

7. Struktura raportu

  • Raport końcowy powinien zawierać:
    • stronę tytułową, spis treści, wykaz używanych skrótów,
    • wprowadzenie do tematyki zagrożeń społecznych w mieście Będzin,
    • opis zastosowanej metodologii i przebiegu badania (m. in. opis koncepcji badania – celów badania i pytań badawczych, opis zastosowanych metod i narzędzi badawczych oraz opis próby badawczej),
    • przedstawienie i interpretację wyników badania ilościowego w zakresie potrzeb i potencjału społeczności lokalnej Gminy Myślenice zawierających odpowiedzi na pytania badawcze,
    • wnioski z badania i rekomendacje sformułowane na podstawie otrzymanych wyników badania,
    • bibliografię,
    • kwestionariusze ankiet.
  • Raport końcowy należy sporządzić według reguł budowy raportu badawczego, wypracowanej wcześniej struktury raportu oraz według zasad gramatyki i redagowania tekstu.

8. Zaplecze kadrowe i doświadczenie w realizacja zadania:

  • kadra winna zabezpieczać prawidłową realizację zadania i posiadać stosowne uprawnienia i doświadczenie do realizacji zadania tj :
    przeprowadzenie co najmniej 3 diagnoz lokalnych zagrożeń społecznych dla gmin powyżej 20 000 mieszkańców, w okresie ostatnich pięciu lat,
    rekomendacje z co najmniej 2 gmin, w których opracowana została diagnoza lokalnych zagrożeń społecznych przez oferenta.

  Wymagania inne

 

  • Czas realizacji : od zawarcia umowy do30 marca 2021 r.

 

  1. 3.       Czas trwania zamówienia lub termin wykonania zamówienia: maksymalnie do: 30 marca 2021r.
  2. 4.       Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
  3. 5.       Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  4. 6.       Tryb postępowania: zapytanie ofertowe w trybie konkurencyjnym

Jako uzupełnienie niniejszego Zamawiający dołącza  broszurę „Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych” to jedna z broszur składających się na pakiet edukacyjny „Jak utworzyć i prowadzić centrum usług społecznych”, przygotowany przez Kancelarię Prezydenta RP w związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku przepisów ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1818). Część zawartych w niej uwag i rekomendacji ma charakter uniwersalny dotyczą działań na poziomie planowania, metod i technik samego diagnozowania. Są to, podpowiedzi, a nie dyspozycje– do twórczego wykorzystania przez zainteresowanych.

 

SEKCJA III: POZOSTAŁE INFORMACJE (W SZCZEGÓLNOŚCI O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM):

  1. 1.       Opis warunków udziału w postępowaniu:

 

a)      Oferta powinna być złożona na Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania Ofertowego (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania).

b)      Warunek doświadczenia – Wykonawca spełni warunek doświadczenia, jeśli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przez wszczęciem niniejszego postępowania co najmniej jedną analizę potrzeb socjalnych dla jednostki terytorialnej (miasto, gmina. powiat). Na potwierdzenie warunku Wykonawca może złożyć referencję wystawione przez podmiot na rzecz którego realizowana była analiza lub inny dokument z którego będzie wynikało, że usługa została wykonana prawidłowo i odebrana przez zlecającego.

c)       Z postępowania wykluczeni są Wykonawcy powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane  z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  • uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  • posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
  • pozostawaniu, przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
  • pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności.

 

Wykonawca przedstawia deklarację braku wyżej wymienionych powiązań w oświadczeniu stanowiących element oferty. 

  1. 2.       Kryteria oceny ofert:

Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:

Kryterium (WAGA – %)

  • Cena brutto oferty (100%)

 

  1. 3.       Sposób oceny ofert:

Opis sposobu obliczania punktacji:

  • Cena netto za wykonanie przedmiotu zamówienia* - (100%)

Stosunek ceny najniższej oferty do ceny badanej oferty mnożony przez 100

*w przypadku wyrażenia ceny w walucie innej niż PLN, należy dodać symbol waluty, zostanie ona przeliczona na PLN wg średniego kursu NBP dostępnego w dniu otwarcia ofert.

  1. 4.       Wybór oferty

Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100. 

Za najkorzystniejszą wybrana zostanie ta oferta, która otrzyma największą liczbę punktów.

  1. 5.       Inne istotne warunki:

a)      Termin ważności oferty – do 30 dniu od upływu terminu składania ofert

b)      Z Wykonawcą, którego oferta będzie najkorzystniejsza (tj. otrzyma najwyższą liczbę punktów), po wybraniu oferty, zostanie zawarta umowa. Umowa ta zostanie zawarta  na warunkach Zamawiającego i zgodnie z ceną podaną przez Wykonawcę w wybranej przez Zamawiającego ofercie. Zamawiający zobowiązany będzie do zapłaty,  wg ceny wynikającej z wybranej oferty, wyłącznie za faktycznie wykonaną i odebraną usługę. Projekt umowy stanowi załącznik nr 2.

c)       W Umowie w toku jej realizacji mogą być wprowadzane zmiany dotyczące sposobu i terminu realizacji zamówienia na skutek:

  • Sposobu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikającego z podpisanych przez Zamawiającego umów z Instytucjami Pośredniczącymi lub innych czynników związanych z realizacją przedmiotowego projektu, niezależnych od Zamawiającego;
  • Opóźnień z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;
  • Wystąpienia zjawisk związanych z działaniem siły wyższej (klęska  żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne itp.);
  • Decyzji administracyjnych (decyzje władz publicznych, zmian obowiązującego prawa, oczekiwanie na niespodziewane wcześniej a konieczne wyniki ekspertyz, wyroki sądowe itp.);
  • Przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu zlecenia - maksymalnie o okres przestojów i opóźnień.

d)      Opóźnienia, o których mowa powyżej, muszą być udokumentowane stosowanymi protokołami podpisanymi przez obie strony.

e)      W ww. przypadkach strony ustalają nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi tych opóźnień.

f)       Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych powyżej okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy  do roszczeń Wykonawcy do ich wykonania.

g)      Wszystkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.

h)       Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy, w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu  w dniu publikacji niniejszego Zapytania.

i)        Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

 

  1. 6.       Sposób przygotowania ofert, termin i miejsce złożenia oferty:

 

a)      Ofertę sporządzić należy na załączonym druku „Formularz Ofertowy” (załącznik nr 1) Oferta powinna być podpisana przez uprawnioną do tego osobę (lub osoby), zgodnie z zasadami reprezentacji danego Wykonawcy. 

b)      Do oferty należy załączyć Oświadczenie w zakresie wykluczeń  w odniesieniu do podmiotów powiązanych, którego wzór stanowi załącznik nr 1  do niniejszego zapytania ofertowego

c)       Referencje lub inne dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunku doświadczenia

d)      Ofertę można przesłać pocztą lub kurierem lub złożyć osobiście w: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Myślenicach – w biurze podawczym, w dni robocze, w godz. od 7.00 do 15.00, lub nadsyłać listem poleconym na adres 32 - 400 Myślenice, ul. Słowackiego 82;

e)      W przypadku ofert składanych osobiście lub kurierem, liczy się data wpływu oferty do biura podawczego.

f)       Termin składania ofert: do dnia 18.12.2020r. do godziny 14:00 Oferty złożone po terminie ich składania zostaną odesłane do Wykonawców bez analizy i otwierania. 

g)      Oferty przygotowywane i składane są na koszt Oferenta.

h)      Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

i)        Zmiany albo wycofanie oferty przez oferenta przed upływem terminu składania ofert są dopuszczalne.

j)        Niniejsze Zapytanie Ofertowe zamieszczone jest w bazie konkurencyjności dostępnej pod adresem: www.bazakonkurencyjnosci.gov.pl  

k)      W trakcie postępowania dotyczącego niniejszego Zapytania Ofertowego, do jego zakończenia rozumianego jako zawarcie umowy warunkowej z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę, wszelkie oświadczenia, zapytania, wyjaśnienia, wnioski i zawiadomienia (z wyjątkiem oferty i umowy) Zamawiającego lub Wykonawców mogą być przekazywane drogą elektroniczną, chyba, że Zamawiający w danym konkretnym przypadku będzie wymagał zachowania innej formy komunikacji, w tym podpisania przez Oferenta umowy o zachowaniu poufności. Zamawiający wskazuje następujący adres e-mail do komunikacji z Zamawiającym: Małgorzata Aleksandrowicz malex@opsmyslenice.pl  Adres e-mail do komunikacji z Wykonawcą, Wykonawca wskazuje w składanej przez siebie Ofercie. 

l)        Treść pytań dotyczących zapytania ofertowego wraz z wyjaśnieniami Zamawiającego publikowana na stronie internetowej postępowania.

m)    Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany warunków określonych w niniejszym Zapytaniu Ofertowym lub odwołania postępowania. W przypadku wprowadzenia takich zmian Zamawiający może wyznaczyć inny termin składania ofert.

n)      W razie potrzeby Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednorazowego wezwania Wykonawcy do uzupełnienia/poprawy lub wyjaśnienia treści oferty. Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia/poprawy oferty/złożenia wyjaśnień w terminie 3 dni kalendarzowych.

  • o)      Zamawiający nie przewiduje dla uczestników postępowania środków odwoławczych  od rozstrzygnięcia Zamawiającego podejmowanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia. 

p)      Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia (zamknięcia) postępowania o udzielenie zamówienia bez dokonywania wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert, bez uprzedniego informowania Wykonawców oraz bez podawania przyczyn takiego zakończenia postępowania. 

 

  1. 7.       Wyjaśnienia treści oferty i poprawienie omyłek

 

a)      W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 

b)      Zamawiający poprawia w ofercie:

ü  oczywiste omyłki pisarskie;

ü  oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;

ü  inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym dostawcę, którego oferta została poprawiona.

 

  1. Wykaz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w mieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy

Jarosław Szlachetka

Małgorzata Aleksandrowicz

Bogdan Pacek

Załączniki:

- Załącznik nr 1 – formularz ofertowy;

-  Załącznik nr 2 – wzór umowy

„Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych”

Pliki do pobrania