Zapytanie ofertowe - Usługa eksperta zewnętrznego z doświadczeniem w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
3 grudnia 2020

ZAPYTANIE OFERTOWE

Nazwa projektu: „Usługa eksperta zewnętrznego z doświadczeniem w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych

 

Finansowanie: Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na realizację projektu nr. POWR.02.08.00-00-0057/20 pt. „Centrum Usług Społecznych w Gminie Myślenice”

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Myślenice

Postępowanie prowadzi: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Myślenicach

 Adres: 32 - 400 Myślenice, ul. Słowackiego 82

strona internetowa postępowania:

https://bip.malopolska.pl/mopswmyslenicach,m,81509,zamowienia-publiczne.html

Ogłoszenie zamieszczono też  na stronie internetowej MGOPS Myślenice https://opsmyslenice.pl/ oraz stronie Gminy Myślenice https://www.myslenice.pl/samorzad/urzad/zamowienia-publiczne

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 

  1. 1.       Opis ogólny

 

a)      Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:

Usługa eksperta zewnętrznego z doświadczeniem w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych

b)      Rodzaj zamówienia:

Kod CPV:  73200000-4 Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju

                   72224000-1 Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem

Cel Zamówienia

Celem zamówienia jest wyłonienie usługodawcy zamówienia,  który będzie świadczył usługę eksperta zewnętrznego

Zamawiający jest podmiotem zobowiązanym do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Niniejsze postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności,  której obowiązek stosowania wynika z zapisów „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020” z uwagi na to, że wartość szacunkowa zamówienia jest niższa niż równowartość kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy prawo zamówień publicznych.

  1. 2.       Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres zadań wykonywanych w ramach usługi w okresie XII 2020 - XII 2022
    2. Ekspert zewnętrzny wejdzie w skład Zespołu ds. Modelu CUS powołanego poprzez zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice, 
    3. Zespół ds. Modelu CUS tworzyć będą: pracownicy UMiG Myślenice z doświadczeniem w organizacji usług społecznych, pracownicy MGOPS, przedstawiciele społeczności lokalnej, przedstawiciele organizacji pozarządowych, przedstawiciel firmy opracowującej diagnozę społeczną w zakresie usług i zapotrzebowania na ich rodzaje oraz ekspert zewnętrzny z doświadczeniem w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych MGOPS,
    4. Ekspert będzie brał czynny udział w pracach grup roboczych Zespołu ds. Modelu CUS oraz zespole ds. monitoringu
    5. Ekspert dokona analizy dokumentów wynikających z diagnozy społecznej w zakresie usług społecznych, będzie pełnił funkcję doradczą oraz wspólnie z Zespołem opracuje dokument - Plan Wdrażania CUS.
    6. Ekspert odpowiedzialny będzie za prawidłowe przygotowanie dokumentu Plan Wdrażania CUS.
    7. Ekspert wraz z zespołem opracuje Plan Wdrażania CUS który zawierał będzie:

1)      planowany do realizacji katalog usług społecznych do wdrożenia w ramach pilotażu,

2)      cele CUS oraz sposoby ich pomiaru i osiągnięcia,

3)      formy doskonalenia kadry,

4)      informacje na temat CUS oraz jego promocji,

5)      sposób zarządzania CUS,

6)      założenia do Programu Usług Społecznych,

7)      plan realizacji OSL (organizacji społeczności lokalnej),

8)      strukturyzację indywidualnych planów usług społecznych,

9)      plan i sposób monitorowania świadczonych usług,

10)   sposoby monitorowania pakietu dokumentów który powstanie w wyniku testowania modelu,

11)   zasady współpracy. 

  1. Dokumenty wypracowane z realizacji prac Zespołu przedłożone zostaną Burmistrzowi Miasta i Gminy Myślenice oraz Radzie Programowej w celu ich zatwierdzenia i przedłożenia Radzie Gminy – marzec 2021 r.
  2. Ekspert będzie wchodził w skład zespołu ds. monitoringu w ramach którego opracuje narzędzia monitoringu, dokona systematycznej analizy działań CUS, opracuje plan działań ukierunkowanych na właściwą realizację założeń, przedstawi wnioski z monitoringu testowania CUS, dokona analizy materiałów monitoringowych oraz przygotuje raport z monitoringu wraz z oceną i rekomendacjami.
  3. Ekspert będzie współpracował z dyrektorem CUS na każdym etapie realizacji projektu a także nad wnioskami z realizacji Planu Wdrażania CUS i jego pakietem produktów, które zostaną przedłożone do zatwierdzenia Radzie Programowej.
  4. Planowana ilość godzin pracy eksperta w poszczególnych zadaniach:

1)      W zespole ds. modelu CUS - 160 godz. (4 m-ce x 40h)

2)      W zespole ds. monitoringu – 144 godz. (12 m-cy x 12h)

3)      Bieżąca współpraca z dyrektorem CUS – 45 godz. (9m-cy x 5 godz.)

SEKCJA III: POZOSTAŁE INFORMACJE (W SZCZEGÓLNOŚCI O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM):

  1. 1.       Opis warunków udziału w postępowaniu:

 

a)      Oferta powinna być złożona na Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania Ofertowego (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania).

b)      Warunek – Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że dysponuje co najmniej jedna osobą która: posiada doświadczenie w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych; posiada kwalifikacje zawodowe do pracy w pomocy społecznej; posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie funkcjonowania OPS; osoba ta zostanie skierowana przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia. Ocena spełnienia warunku na podstawie wykazu osób  przewidzianych do realizacji zamówienia wskazanych w formularzu oferty.

c)       Z postępowania wykluczeni są Wykonawcy powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane  z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  • uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  • posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
  • pozostawaniu, przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
  • pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności.

 

Wykonawca przedstawia deklarację braku wyżej wymienionych powiązań w formie oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym. 

  1. 2.       Kryteria oceny ofert:

Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:

Kryterium (WAGA – %)

  • Cena brutto oferty (40%)
  • Doświadczenie wykonawcy (50%)
  • Koszt opracowania raportu z monitoringu (10%)

 

  1. 3.       Sposób oceny ofert:

Opis sposobu obliczania punktacji:

  1. a.       Kryterium Cena

Cena: (Cmin / C of. licz.) x 40 = liczba uzyskanych punktów,                

gdzie: 

Cmin - najniższa całkowita cena brutto wykonania zamówienia spośród wszystkich ocenianych ofert.

C of. licz. - zaoferowana całkowita cena brutto wykonania zamówienia w ofercie ocenianej.

  1. b.      Doświadczenie wykonawcy

Punkty za kryterium „doświadczenie wykonawcy” w realizacji w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych zostaną przyznane w skali punktowej 0 – 50 punktów, na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę wykazu w formularzu oferty.

Doświadczenie wykonawcy w realizacji w realizacji projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych oceniane będzie przy zastosowaniu następującej punktacji:

1 projekt dla których wykonawca zrealizował doradztwo projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych – 10 pkt,

Od  2 do 3 projektów dla których wykonawca zrealizował doradztwo projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych  – 30 pkt,

powyżej 4 projektów dla których wykonawca zrealizował doradztwo projektów nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych  - 50 pkt,

Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania – 50 pkt.

Dla potrzeby oceny spełnienia kryterium doświadczenia wykonawcy, Zamawiający uzna że wykazana usługa spełnia swoim zakresem wymogi Zamawiającego jeśli  z przedłożonej informacji jednoznacznie wynikać będzie iż zakres usługi odpowiada zakresowi doradztwa w projektach nakierowanych na wdrażanie zmian organizacyjnych w obszarze usług społecznych.

  1. c.       Kryterium Koszt opracowania raportu z monitoringu

Cena: (Cmin / C of. licz.) x 10 = liczba uzyskanych punktów,                

gdzie: 

Cmin - najniższy całkowita koszt brutto wykonania raportu spośród wszystkich ocenianych ofert.

C of. licz. – koszt raportu brutto w ofercie ocenianej.

 

*w przypadku wyrażenia ceny lub kosztu w walucie innej niż PLN, należy dodać symbol waluty, zostanie ona przeliczona na PLN wg średniego kursu NBP dostępnego w dniu otwarcia ofert.

  1. 4.       Wybór oferty

a)       Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100. Stosowane będzie zaokrąglenie do 2 miejsc po przecinku

b)      Za najkorzystniejszą wybrana zostanie ta oferta, która otrzyma największą liczbę punktów.

c)       Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.  

  1. 5.       Inne istotne warunki:

a)       Termin ważności oferty – do 30 dniu od upływu terminu składania ofert

b)      Z Wykonawcą, którego oferta będzie najkorzystniejsza (tj. otrzyma najwyższą liczbę punktów), po wybraniu oferty, zostanie zawarta umowa. Umowa ta zostanie zawarta  na warunkach Zamawiającego i zgodnie z ceną podaną przez Wykonawcę w wybranej przez Zamawiającego ofercie. Zamawiający zobowiązany będzie do zapłaty,  wg ceny wynikającej z wybranej oferty, wyłącznie za faktycznie wykonaną i odebraną usługę. Projekt umowy stanowi załącznik nr 2, 2a i 2b.

c)       W Umowie w toku jej realizacji mogą być wprowadzane zmiany dotyczące sposobu i terminu realizacji zamówienia na skutek:

  1. Sposobu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikającego z podpisanych przez Zamawiającego umów z Instytucjami Pośredniczącymi lub innych czynników związanych z realizacją przedmiotowego projektu, niezależnych od Zamawiającego;
  2. Opóźnień z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;
  3. Wystąpienia zjawisk związanych z działaniem siły wyższej (klęska  żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne itp.);
  4. Decyzji administracyjnych (decyzje władz publicznych, zmian obowiązującego prawa, oczekiwanie na niespodziewane wcześniej a konieczne wyniki ekspertyz, wyroki sądowe itp.);
  5. Przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu zlecenia - maksymalnie o okres przestojów i opóźnień.
  6. Zmiany wynagrodzenia wykonawcy związanej ze zmianą:

                                                                                    I.             wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,

                                                                                  II.            zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,

                                                                                III.            zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych

 jeżeli zmiany  te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. Niniejsze zmiany nie mogą być wprowadzone przed upływem 12 miesięcy od zawarcia umowy.

d)      Opóźnienia, o których mowa powyżej, muszą być udokumentowane stosowanymi protokołami podpisanymi przez obie strony.

e)      W ww. przypadkach strony ustalają nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi tych opóźnień.

f)        Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych powyżej okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy  do roszczeń Wykonawcy do ich wykonania.

g)       Wszystkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.

h)       Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy, w sytuacji wycofania się z realizacji projektu, w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu  w dniu publikacji niniejszego Zapytania.

i)        Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

 

  1. 6.       Sposób przygotowania ofert, termin i miejsce złożenia oferty:

 

a)       Ofertę sporządzić należy na załączonym druku „Formularz Ofertowy” (załącznik nr 1) Oferta powinna być podpisana przez uprawnioną do tego osobę (lub osoby), zgodnie z zasadami reprezentacji danego Wykonawcy. 

b)      Dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunku.

c)       Ofertę można przesłać pocztą lub kurierem lub złożyć osobiście w: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Myślenicach – w biurze podawczym, w dni robocze, w godz. od 7.00 do 15.00, lub nadsyłać listem poleconym na adres 32 - 400 Myślenice, ul. Słowackiego 82;

d)      W przypadku ofert składanych osobiście lub kurierem, liczy się data wpływu oferty do biura podawczego.

e)      Termin składania ofert: do dnia 14.12.2020r. do godziny 14:00 Oferty złożone po terminie ich składania zostaną odesłane do Wykonawców bez analizy i otwierania. 

f)        Oferty przygotowywane i składane są na koszt Oferenta.

g)       Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

h)      Zmiany albo wycofanie oferty przez oferenta przed upływem terminu składania ofert są dopuszczalne.

i)        Niniejsze Zapytanie Ofertowe zamieszczone jest w bazie konkurencyjności dostępnej pod adresem: www.bazakonkurencyjnosci.gov.pl  

j)        W trakcie postępowania dotyczącego niniejszego Zapytania Ofertowego, do jego zakończenia rozumianego jako zawarcie umowy warunkowej z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę, wszelkie oświadczenia, zapytania, wyjaśnienia, wnioski i zawiadomienia (z wyjątkiem oferty i umowy) Zamawiającego lub Wykonawców mogą być przekazywane drogą elektroniczną, chyba, że Zamawiający w danym konkretnym przypadku będzie wymagał zachowania innej formy komunikacji, w tym podpisania przez Oferenta umowy o zachowaniu poufności. Zamawiający wskazuje następujący adres e-mail do komunikacji z Zamawiającym: Małgorzata Aleksandrowicz malex@opsmyslenice.pl  Adres e-mail do komunikacji z Wykonawcą, Wykonawca wskazuje w składanej przez siebie Ofercie. 

k)       Treść pytań dotyczących zapytania ofertowego wraz z wyjaśnieniami Zamawiającego publikowana na stronie internetowej postępowania.

l)        Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany warunków określonych w niniejszym Zapytaniu Ofertowym lub odwołania postępowania. W przypadku wprowadzenia takich zmian Zamawiający może wyznaczyć inny termin składania ofert.

m)    W razie potrzeby Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednorazowego wezwania Wykonawcy do uzupełnienia/poprawy lub wyjaśnienia treści oferty. Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia/poprawy oferty/złożenia wyjaśnień w terminie 3 dni kalendarzowych.

n)      Zamawiający nie przewiduje dla uczestników postępowania środków odwoławczych  od rozstrzygnięcia Zamawiającego podejmowanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia. 

  • o)      Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia (zamknięcia) postępowania o udzielenie zamówienia bez dokonywania wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert, bez uprzedniego informowania Wykonawców oraz bez podawania przyczyn takiego zakończenia postępowania. 

 

  1. 7.       Wyjaśnienia treści oferty i poprawienie omyłek

 

a)       W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 

b)      Zamawiający poprawia w ofercie:

ü  oczywiste omyłki pisarskie;

ü  oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;

ü  inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym dostawcę, którego oferta została poprawiona.

 

  1. Wykaz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w mieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy

Jarosław Szlachetka

Małgorzata Aleksandrowicz

Bogdan Pacek

 

 

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – formularz ofertowy;

Załącznik nr 2, 2a i 2b – wzór umowy

Pliki do pobrania