Wymagane dokumenty - dodatek mieszkaniowy
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych). Wniosek można odebrać w tutejszym Ośrodku, lub wydrukować ze strony internetowej – musi być potwierdzony przez zarządcę budynku.
- Deklaracje o wysokości dochodów gospodarstwa domowego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do powyższego rozporządzenia. Deklarację można odebrać w tutejszym Ośrodku, lub wydrukować ze strony internetowej.
Do wniosku należy załączyć:
- przydział lokalu mieszkaniowego lub umowa najmu lub akt własności mieszkania, domu jednorodzinnego, zaświadczenie o wielkości domu i wyposażeniu lub złożyć stosowne oświadczenie – do pobrania ze strony Ośrodka,
- aneks czynszowy, w przypadku domu jednorodzinnego rachunki za wodę, odbiór nieczystości stałych i płynnych,
- jeśli osoba będzie starała się o ryczałt z tytułu braku centralnego ogrzewania, ciepłej wody, gazu przewodowego – faktura za prąd,
- w przypadku konieczności zwiększenia powierzchni normatywnej o 15 m2 orzeczenie o niepełnosprawności.
Do deklaracji należy załączyć:
- osoby pracujące - zaświadczenie o dochodach z trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku – druk do pobrania ze strony Ośrodka,
- osoby bezrobotne - własnoręczne oświadczenie, z czego utrzymywały się w wymaganym okresie trzech miesięcy i w jakiej wysokości osiągnęły dochody z prac dorywczych,
- emeryci, renciści - aktualna decyzja z zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub odcinki emerytury lub renty z trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
- osoby pobierające alimenty - wyrok sądu,
- zaświadczenie o kontynuowaniu nauki, płatnej praktyce lub pobieraniu stypendium,
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej złożyć stosowne oświadczenie.
Zaświadczenie o uzyskiwanych dochodach muszą udokumentować wszystkie osoby wchodzące w skład gospodarstwa domowego.